Kjøpsvillkår i butikk

Kjøpbetingelser før kjøp i butikk

Når du handler hos oss på Länna Möbler (definert nedenfor), godtar du våre generelle kjøpsbetingelser (" Generelle vilkår og betingelser" ). I det følgende avsnittet får du informasjon om hva som gjelder når du som forbruker eller bedriftskunde handler i våre butikker. Du som kunde er selvsagt det viktigste vi har og vi ønsker derfor å gjøre våre vilkår så gunstige for deg som mulig. ”For eksempel tilbyr vi prismatching på hele vårt sortiment.

Generell informasjon

Betegnelsene "vi, våre, våre, oss" refererer til Länna Möbler. Disse generelle vilkårene gjelder når du som kunde handler i en av våre fysiske butikker. Ved å handle hos oss godtar du våre generelle vilkår og betingelser og bekrefter at informasjonen du har gitt om deg selv er gyldig. For å handle hos oss må du være fylt 18 år.

Ved å handle hos oss godtar du våre generelle vilkår og betingelser og bekrefter at informasjonen du har gitt om deg selv er gyldig.Har du spørsmål kan du alltid kontakte oss ved å snakke med oss i en av våre butikker, eller ved å kontakte vårt Serviceteam via e-post: [email protected], eller via telefon: 08-771 14 00.

Firmainformasjon

Länna Möbler AB (del av Nordiska Galleriet Group AB).
Gamla Nynäsvägen 606
142 51 Skogås
Organisasjonsnummer: 556311-2936

Kjøpavtale

En kjøpsavtale inngås mellom deg som kunde (forbruker eller bedriftskunde) og Länna Möbler (bedriftseier) når du har mottatt en kvittering fra oss eller når du har mottatt en ordrebekreftelse fra oss. Ordrebekreftelsen betyr at vi har akseptert bestillingen og at det er oppstått en bindende kjøpskontrakt.

Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner inkludert norsk mva for privatpersoner. Merverdiavgiftssatsen kan variere mellom ulike produktgrupper, men er vanligvis 25%. Eventuelle fraktkostnader kommer i tillegg avhengig av hvilket fraktalternativ du velger når du gjennomfører kjøpet. Se mer under overskriften "Frakt & levering" nedenfor.

Andre tilleggsgebyrer vedtatt av myndigheter, f.eks. tollgebyrer, betales alltid av deg som kunde.Dersom du er bedriftskunde og har mottatt tilbud fra Länna Möbler, gjelder det tilbudet i 30 dager med mindre annet er oppgitt.

Rerservasjoner

Vi tar forbehold om mulige trykkfeil i pris- og produktinformasjon eller i annen kommunikasjon. Vi forbeholder oss retten til fortløpende å endre informasjon og priser på alle varer i vårt sortiment og i ettertid korrigere feilpriser uten forhåndsvarsel. Vi tar forbehold om prisjusteringer, sluttsalg, lagerforskjeller, tekniske problemer, endringer i tekniske spesifikasjoner og mulige trykkfeil på vår nettside eller i våre annonser. Vi forbeholder oss retten til å kansellere feilbestillinger. Alle kampanjer er gyldige så lenge lageret rekker, med mindre annet er spesifisert i beskrivelsen.

På grunn av det faktum at forskjellige skjermer og skjerminnstillinger kan påvirke fargegjengivelsen, kan vi ikke garantere at prøver og bilder på nettsiden vår gjenspeiler varens eksakte utseende og tilstand. Fargegjengivelsen kan variere mellom bilde og virkelighet, og for produktprøver kan prøven kun være veiledende. Prøvebiter av naturmaterialer og spesielt stein med marmorering kan skille mer eller mindre mellom ulike materialstykker.

Prismatchning

Å tilby design til riktig pris er en viktig del av vår filosofi, derfor tilbyr vi full prisgaranti. Opplegget er enkelt – hvis du finner samme produkt til en lavere pris hos en annen forhandler, matcher vi prisen.

  • Vi prismatcher mot alle autoriserte forhandlere i Skandinavia.

  • Vi må kunne verifisere at varen er ekte og i nøyaktig samme utførelse (størrelse, materiale, farge osv.).

  • Vi matcher totalprisen inkludert tilsvarende fraktalternativ.

  • Prisen hos den andre forhandleren må være aktuell.

  • Produktet kan ikke være en del av et lagersalg og heller ikke være et utstillingsprodukt.

  • Produktet må være på lager hos forhandleren.

  • Gyldig grunnlag kan være for eksempel et aktuelt tilbud eller en lenke til forhandlerens nettside hvor prisen fremgår. En innlimt e-post godtas ikke, original e-post må videresendes.

  • Du kan ikke prismatch en allerede lagt bestilling. Sørg derfor for å kontakte oss for å matche prisen før du gjennomfører kjøpet.

  • Prismatch kan ikke kombineres med andre tilbud eller kampanjer.

Vi forbeholder oss retten til å avslå en forespørsel om prismatch dersom vilkårene ovenfor ikke er oppfylt.

Betaling og forskuddsbetaling

Forbrukere

Når du handler i en av våre butikker, kan du betale på en av måtene som tilbys i butikken, vanligvis ved å betale direkte med kort (Visa/Mastercard/American Express), eller gjennom Klarna via direktebetaling, faktura (14 dager) ), eller delvis betaling. Ved betaling via Klarna, vennligst se deres vilkår og betingelser, som du finner på www.klarna.com/no/vilkar.

Når du kjøper en bestillingsvare som vi ikke lagerfører, er det en spesialbestilling. For bestillinger over 10 000 kr må du betale en forskuddsbetaling tilsvarende 50% av den totale ordreverdien før vi aktiverer bestillingen og bestiller varene dine fra leverandøren. For spesialbestillinger under 10 000 kr, bruker vi i stedet forskuddsbetaling.

En ordrebekreftelse sendes til deg av din selger på e-post. Ordrebekreftelsen er ditt kjøpsbevis, som du kanskje må fremvise ved levering av varene dine eller ved klage.

Bedriftskunde

For bedriftskunder tilbyr vi følgende betalingsalternativer.

Forhåndsfaktura: 100% av ordrebeløpet må være tilgjengelig for oss før vi kjøper bestilte varer eller sender ut lagervarer. Forskuddsbetaling med forhåndsfaktura: 50% av bestillingsbeløpet må være tilgjengelig for oss før vi kjøper bestillingsvarer eller sender ut lagervarer, og de resterende 50% av bestillingsbeløpet må være tilgjengelig for oss senest før levering.

Faktura: Faktura sendes ut sammen med varelevering. Normal betalingstid er 15 dager fra fakturadato. Dersom leveransen er delt opp i flere delleveranser, skal det betales a conto i forhold til leverte varer. Dersom det er uklarheter angående fakturabeløpet på leverte varer, må i stedet 90% av ordrebeløpet betales innen 15 dager etter første dellevering.

Bedriftskundens betalingsansvar etter disse betingelsene kan ikke overføres uten skriftlig samtykke fra Länna Möbler. Länna Möbler har rett til å kreve forskuddsbetaling, forkorte betalingsfristen eller begjære umiddelbar likvidasjon for hele gjenstående krav dersom dette er begrunnet med endringer i kjøpers betalingsevne. Selger har rett til å holde tilbake sikkerheten inntil kjøper har betalt siste betaling. Dersom leveringen blir forsinket som følge av dette, forlenges avtalt leveringstid tilsvarende. Umiddelbart etter at Selger har mottatt sluttbetaling, skal sikkerheten returneres til Kjøper.

Leveranstider

I høytrykkssesonger kan leveringstidene for våre produkter øke. Leveringstidene kan også variere i løpet av året og variere mellom ulike produkter og merker. I perioder med høyt trykk på fabrikkene pleier leveringstiden å være lengre enn normalt. Sommer- og juletider kan også påvirke leveringstidene da enkelte fabrikker er stengt i perioder. Vi kan derfor aldri garantere leveringstider da leveringstider vanligvis er utenfor vår kontroll.

Når du har fullført kjøpet og det er bekreftet, vil vi informere deg om antatt leveringsuke for ditt spesifikke kjøp. Vær imidlertid oppmerksom på at denne estimerte leveringsuken kan endres. Hvis varen du kjøpte først produseres på bestilling, kan leveringstiden bli forlenget eller forkortet. Vi vil oppdatere deg fortløpende om endringer i leveringstiden på kjøpet ditt. Hvis du ønsker å endre din allerede innlagte bestilling (hvis mulig), kan dette også påvirke leveringstiden.Vi tar forbehold om mulige forsinkelser i produksjon fra leverandører, eller forsinkelser hos speditører. Dette er forhold som vi ikke kan påvirke. Men vi tilstreber naturligvis alltid at du som kunde skal motta varene dine innenfor spesifisert estimert rekkevidde.

Spesielt for bedriftskunder

Forbehold om eierskap

Alle varer forblir Länna Möblers eiendom inntil full betaling er utført. Ved overtakelse avgjør Länna Möbler hvilke deler av leveransen som forblir ubetalt. Kjøper forplikter seg til å holde varene forsikret til fordel for eieren.

Informasjon om åpent kjøp og bytterett for forbrukere

Vær oppmerksom på at åpne kjøps- og bytterettigheter i henhold til denne paragrafen ikke gjelder for bedriftskunder.En lagervare som du har kjøpt i vår fysiske butikk er underlagt åpent kjøp og bytterett. Du som kunde har et åpent kjøp i 30 dager fra kjøpstidspunktet. Bytteretten er gyldig i 100 dager mot kredittkvittering. Dersom du ønsker å bruke åpne kjøps- eller bytterettigheter, må du komme inn i butikken med produktet og kvitteringen.

For at åpne kjøps- eller bytterettigheter skal gjelde, må varen returneres i uendret ny stand og i uskadet originalemballasje sammen med emballasjen den kom i. Varen må ikke ha vært brukt. Det er derfor viktig at du åpner pakken din forsiktig slik at ikke emballasjen eller produktet blir skadet. I tilfeller hvor produktet er forseglet, skal det være ubrutt og produktet skal ikke ha vært montert. Hvis du ønsker å bruke åpent kjøp, vennligst kontakt vårt serviceteam før du returnerer en vare.Hvis du har mottatt leveransen med Länna Möbler Delivery Plus, er det viktig at du beholder emballasjen hvis du ønsker å returnere produktet, som ellers ikke omfattes av angreretten.

Vi forbeholder oss retten til å holde tilbake refusjon til vi har mottatt varen eller du har vist at varen er returnert til oss. Ved brukt åpent kjøp refunderer vi samme beløp som du som kunde betalte til samme konto/kort som pengene ble trukket fra, med mindre annet er avtalt.Dersom det viser seg når vi får varen tilbake at den har gått ned i verdi fordi du har brukt den eller håndtert den i større grad enn det som er nødvendig for å fastslå varens egenskaper og funksjon, har vi rett til å gjøre fradrag for dette fra beløpet refunderes til deg.

Unntak fra åpent kjøp og bytterett

Unntak fra åpent kjøp og bytterett er dersom varen din er en bestillingsvare, dvs. den er spesialbestilt spesielt for deg og/eller produsert etter dine spesifikke ønsker. Hvis varen din er definert som "laget på bestilling", betyr det per definisjon at den er spesialbestilt og produsert i henhold til din bestilling. Alle varer omtalt som "bestillingsvarer" er derfor ikke underlagt åpne kjøps- eller bytterettigheter med mindre annet er avtalt.

På leveringstidspunktet kan du som kunde selvsagt inspisere produktet for å fastslå dets tilstand og funksjon, men dersom du har brukt eller satt sammen produktet og kastet eller ødelagt originalemballasjen, gjelder ikke åpen kjøps- eller bytterett. Det er derfor viktig at du åpner pakken din forsiktig slik at emballasjen eller produktet ikke blir skadet. I tilfeller hvor produktet er forseglet, skal det være ubrutt og produktet skal ikke ha vært montert. Åpne kjøps- og bytterettigheter gjelder kun for forbrukere, ikke for bedriftskunder. Kjøp av utstillingskopier eller utsalgsvarer er ikke underlagt åpne kjøps- eller bytterettigheter.Åpen kjøps- og bytterett gjelder kun for forbrukere, ikke for bedriftskunder. Kjøp av utstillings- eller utsalgsartikler er ikke omfattet av åpen kjøps- og bytterett.Har du spørsmål angående åpent kjøp, bytterett eller retur, er du alltid velkommen til å spørre en av selgerne i våre butikker eller kontakte vårt Serviceteam.

Kundeservice

contactUs

email:

phoneNumber:

21 60 78 70

openingHours

Mon-Fre: 09:00 - 17:00

Sat-Sun: closed

Kredittkvittering og gavekort

Hvis du benytter deg av retten til å bytte en feilfri vare innen 30 dager, vil det bli gitt en kredittkvittering. Denne kreditkvitteringen kan brukes som betalingsmiddel ved kjøp av andre varer i butikken du handlet i. Kredittkvitteringen kan ikke løses inn mot kontanter. Gyldighetsperioden er angitt på kredittkvitteringen.

Länna Möblers-gavekortet som du eller noen andre har kjøpt i våre butikker kan brukes som betalingsmiddel i butikken der gavekortet er kjøpt og kan ikke løses inn mot penger. Gyldighetsperioden er angitt på gavekortet.

Frakt og levering

Leveringsalternativer for forbrukere

Fraktmetodene som tilbys varierer avhengig av hvor stor bestillingen din er og hvor du befinner deg i Norge. Store møbler kan leveres på pall av en utvalgt speditør.

Følgende gjelder for Norge

Hjemlevering skjer med vår samarbeidspartner Posten, som leverer hverdager på dagtid. Så snart varene dine er betalt og klare for levering, sender vi dem fra oss. fraktkostnad beregnes av butikk / selger på forespørsel, og varierer ut fra hva og hvor mye som er bestilt, samt hvor man bor i landet. Butikken tilbyr også tilleggstjenester slik som innbæring, montering og retur av emballasje mot et tillegg. Kontakt gjerne butikken direkte for prisforepørsel.

Postombudet og pakken som leveres hjem kan velges for små til mellomstore pakker. Ulike leveringssteder kan ha ulike begrensninger på størrelsen på pakkene. Dersom forsendelsen er for stor for ditt leveringssted, oppdateres leveringsmåten automatisk til Posten/Bring Hjemlevering (dagtid).

Kontakt er vanligvis via SMS. Ikke glem å ta med legitimasjon til postkontoret for henting av pakker.Fraktmetoder og fraktkostnader varierer avhengig av omfanget av bestillingen og leveringsadressen. Vi tilbyr vanligvis følgende fraktalternativer for våre bedriftskunder:

  • levering inkl. inn, utpakking og montering,

  • levering inkl. bringe inn og pakke bort,

  • leverans inkl. inbärning,

  • levering inkl. bære inn,

  • levering til oppgitt adresse (ikke henting), og

  • hente selv på vårt eksterne lager.

Vi anbefaler levering med innlevering og montering for å sikre at varen håndteres riktig og ikke skades. Ved montering og montering forplikter Länna Möbler seg til å utføre dette fagmessig på adressen oppgitt av kjøper. Kjøper er imidlertid forpliktet til å sørge for følgende:

  • at adkomstveier er farbare, ev hindringer som andre møbler flyttet,

  • det muligens heiser er tilgjengelig,

  • at lagerplasser og utpakkingslokaler er tilgjengelige,

  • at annet arbeid ikke hindrer eller kompliserer installasjonen,

  • at lokalene er rengjort før levering og montering,

  • at Länna Möbler har fri tilgang til strøm og lys gjennom hele installasjonsperioden, sam at lokaler og lagerarealer i installasjonsperioden er låst på en betryggende måte og nøkler er tilgjengelige.

Dersom levering eller montering hindres eller forsinkes fordi kjøper ikke har overholdt ovenstående, har Länna Möbler rett til å belaste kjøper for eventuelle kostnader som påløper som følge av dette. Länna Möbler har videre rett til å belaste kjøper for eventuelle merkostnader som oppstår ved at utførelse av lokalet avviker fra de fremlagte dokumenter på en slik måte at monterings- og monteringsarbeid vanskeliggjøres eller fordyres.Vi er ikke ansvarlige for skader på leverte varer dersom de er forårsaket av unormal fuktighet eller temperaturendringer i kjøpers lokaler. Dersom utførelsen av lokalet avviker fra de fremlagte dokumenter på en slik måte at monterings- og monteringsarbeid vanskeliggjøres eller fordyres, har Länna Möbler rett til å belaste kjøper for eventuelle merkostnader som påløper. Å trekke ut og koble til strøm, vann, avløp eller lignende ledninger er ikke en del av vårt engasjement. Vi monterer heller ikke lysarmaturer eller gjør elektriske installasjoner.

Levering utenfor Norge

For levering til resten av verden gjør vi vårt ytterste for å kunne imøtekomme forespørsler om levering og montering. Kontakt oss for mer informasjon og bestilling. Ved levering utenfor Norge kan det komme eventuelle kostnader for innførsel og tollgebyrer som betales av kjøper.

Endring av leveringsadresse

Mobil BankID kreves for å endre adresse. Etter at forsendelsen har forlatt vårt lager, kan vi ikke oppdatere leveringsadressen. Ved frakt med Bring er det mulig å oppdatere leveringsadressen mot en kostnad på 200 kr.

Bedriftskunder kan oppdatere leveringsadressen til varen har forlatt vårt lager. Kontakt oss umiddelbart dersom du ønsker å endre leveringsadressen.

Mottak av levering og uavhentede pakker

Som kunde er du ansvarlig for at det er en mottaker som kan motta leveransen til avtalt leveringstid. Dersom personen ikke er tilgjengelig for å motta leveransen, vil dette medføre kostnader som vi forbeholder oss retten til å belaste deg for. Disse kostnadene kan for eksempel oppstå dersom personen ikke var tilgjengelig for å motta leveransen, ikke kunne nås på oppgitt telefonnummer, oppga feil informasjon om navn, adresse eller kontaktinformasjon, eller nektet å motta leveransen uten gyldig grunn. Ved bompenger tilkommer en kostnad på minst 690 kr, avhengig av størrelsen på bestillingen.Ved levering til et hentested forblir forsendelsen hos postagenten i 7 dager før den sendes tilbake til vårt lager. Ved uavhentede pakker som returneres til oss, vil du bli belastet med et gebyr på 200 kr, som trekkes direkte fra det refunderte beløpet. Dersom varen din ikke er dekket av angreretten og ikke er godkjent for retur av oss, vil vi kontakte deg for et nytt leveringsforsøk av varen din.

Transportskader

Vi er ansvarlige for skader som oppstår under transport eller levering til deg som kunde. Når du mottar leveringen din, er det ditt ansvar å inspisere pakken for skade før du signerer følgeseddelen. Sjekk alltid forsendelsen nøye umiddelbart etter levering. Kontroller ytre og indre emballasje og kartonger eller annen emballasje som varene kom i. Er pakken eller varene dine skadet, skal dette noteres direkte på følgeseddelen og dokumenteres med bilder og tekst.

Ansvaret for varens tilstand går over til deg når vi har levert varene til den leveringsadressen du har oppgitt. Ved hentekjøp, når du henter varen fra vårt lager, overføres ansvaret i stedet for varen eller varene umiddelbart når du henter dem.Dersom du har mottatt en leveranse hvor emballasjen eller produktet er skadet, er det viktig at du dokumenterer dette i tekst og bilde med en gang. Ta et bilde av følgende:

1) ytre og indre emballasje,

2) medfølgende fraktregning fra transportøren, og

3) varen du mottok.

Beskriv din sak og send bildene på e-post til vårt Serviceteam på [email protected] så snart du kan (innen 24 timer). Dette hjelper oss å behandle saken din raskere. Ta vare på originalemballasjen som produktet kom i. Produktet må ikke brukes inntil videre.

Klage

Forbrukere

I henhold til forbrukerkjøpsloven har du som kunde rett til å klage på en mangel ved en vare i inntil 2 år fra datoen du mottok varen, dersom mangelen er en fabrikasjonsfeil. Dersom produktet er av en slik karakter at det ved normal bruk er tenkt brukt i vesentlig lengre tid, er fristen i stedet 5 år. Reklamasjonsretten gjelder originale feil, det vil si ikke feil som er oppstått som følge av uforsiktig håndtering, håndteringsfeil, slitasje eller manglende overholdelse av pleieanvisninger.

Reklamasjon på en synlig feil må fremsettes umiddelbart når du oppdager feilen eller innen rimelig tid. En reklamasjon innen to måneder fra du oppdaget feilen anses alltid for å være fremsatt innen rimelig tid. Länna Möbler er ikke ansvarlig for mangler ved varene som er oppstått som følge av uforsiktig håndtering eller manglende overholdelse av pleieanvisninger. Emballasje skal lagres og dokumenteres.

Ønsker du å klage på en vare, ta kontakt med vår klageavdeling eller snakk med en av våre selgere i våre butikker som kan hjelpe deg med reklamasjonen. For å lette behandlingen av din sak ber vi deg sende kvitterings-/bestillingsnummer, navn og kontaktinformasjon, hvilken artikkel det gjelder, bilder av feilen og en kort beskrivelse til e-post: [email protected]

Bedriftskunder

I følge kjøpsloven har bedriftskunder rett til å klage på mangler ved et produkt i inntil 2 år fra dato for mottak av produktet.Skulle en levert vare vise seg å ha en feil som Länna Möbler er ansvarlig for, må du innen 6 dager fra du oppdaget feilen eller burde ha oppdaget den, melde fra til oss skriftlig. Skyldes feilen Länna Möbler, vil vi etter eget skjønn utbedre feilen enten ved å reparere feilen eller bytte varen. Vi har ingen forpliktelse til å yte erstatning eller på annen måte kompensere deg for kostnader som kan oppstå på grunn av feilen. Leverte varer kan ikke returneres uten forhåndsgodkjenning fra Länna Möbler.

Länna Möbler kan ikke holdes ansvarlig for feil som skyldes uaktsom håndtering, håndteringsfeil, slitasje, manglende overholdelse av vedlikeholdsanvisninger, eller hvis feilen har oppstått på annen måte som ikke kan tilskrives Länna Möbler.

Naturlig materiale

Mange av varene vi selger er laget av naturlige materialer som stein, tre, lær, metall med mer. Naturmaterialer varierer ofte i utseende, størrelse og struktur fra gjenstand til gjenstand, noe som er helt naturlig. Dette inkluderer blant annet kvister, korn, fargevariasjoner, strukturforskjeller, marmorering, kalkstein, sandgroper, merker og arr i naturskinn med mer. Disse naturlige variasjonene er egenskaper som designeren ofte har til hensikt å opprettholde eller på annen måte forbedre som en del av designet og utgjør ikke gyldig reklamasjonsgrunnlag.

For at naturmaterialer skal holde god kvalitet over tid, må pleierådene som vi gir ved kjøp og på nettsiden følges. Ved skader og slitasje som følge av å ikke følge dette rådet, forbeholder Länna Möbler seg retten til å avslå en klage.

Kansellere et kjøp av bestilte varer

Dersom du ønsker å kansellere en allerede gjennomført bestilling på en spesialbestillingsvare, hjelper vi deg selvsagt med å heve kjøpet i den grad vi kan. Vennligst kontakt oss så snart som mulig hvis du ønsker å kansellere en bestilling. Dette bør gjøres innen 24 timer fra bestillingstidspunktet for å sikre at vi ikke har hatt tid til å videresende spesialbestillingen din til leverandøren. I enkelte unntakstilfeller kan det være mulig å heve kjøpet også etter 24 timer, men da kun under forutsetning av at vi igjen kan heve kjøpet hos leverandøren, noe vi ikke kan garantere. Dersom det medfører kostnader for oss å kansellere bestillingen etter at produktet har begynt å produseres, forbeholder vi oss retten til å trekke fra det refunderte beløpet, f.eks. ved å holde hele eller deler av forskuddsbetalingen betalt.Vi garanterer ikke leveringstider, men formidler kun leverandørens omtrentlige leveringstider. Leveringstidene varierer og er basert på hvor mye en leverandør må gjøre på sin fabrikk til enhver tid. At leveringen tok lengre tid enn beregnet er vanligvis ikke en akseptabel grunn til å heve et kjøp.

Force majeure

Vi vil alltid gjøre alt som står i vår makt for at du som kunde skal få varen din levert. Länna Möbler kan imidlertid ikke ta ansvar for forsinkelser som følge av ekstraordinære hendelser eller omstendigheter utenfor vår kontroll og som vi ikke med rimelighet kunne forutse eller overvinne uten betydelige økonomiske tap. Dette inkluderer blant annet naturkatastrofer, streik, krig, bråk, blokade, inngrep fra offentlig myndighet, brann, eksplosjon, boikott og andre force majeure-lignende forhold som påvirker forsinkelser hos leverandører og/eller levering.

Spesielle kjøpbetingelser ved kjøp av outletvarer

Når du som kunde kjøper et outletprodukt, gjelder visse spesielle betingelser. Outletvarer kan for eksempel være; brukt, retur, defekt på ulike måter, overskuddslager eller skilteksemplarer. Prisen er kraftig redusert for å kompensere for varens tilstand. Mulige feil kan for eksempel være at varen er skitten, riper eller har et annet merke. Men produktet kan fortsatt være i ny stand og komme i uemballert emballasje. Alle outlet varer selges som de er. Du som kunde har undersøkelsesplikt og vi anbefaler derfor at du kommer innom og ser produktet i vår butikk eller på vårt lager dersom du har mulighet.Vi har et begrenset antall av hver vare og tilbudet varierer. Førstemann til mølla gjelder alltid. Vi tar forbehold om eventuelle sluttsalg, lagerforskjeller og tekniske feil og forbeholder oss retten til å rette dette i etterkant.Retten til åpent kjøp eller bytte gjelder ikke for outlet-produkter.

Tvister

Konsumenter

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøper kontakte Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.

EU-kommisjonens klageportal kan også brukes dersom du ønsker å sende inn en klage. Det er spesielt aktuelt hvis du er forbruker som bor i et annet EU-land. Klagen innleveres her: http://ec.europa.eu/odr.

Bedriftskunder

Tvister som oppstår fra disse generelle vilkårene og betingelsene skal endelig avgjøres ved voldgift administrert av Stockholms Handelskammers voldgiftsinstitutt (" SCC "). Setet for voldgiften skal være Gøteborg. Saksspråket skal være svensk. Svensk materiell lov skal gjelde for disse generelle vilkårene.

Regler for forenklet voldgift skal anvendes med mindre SCC, tatt i betraktning sakens vanskelighetsgrad, verdien av tvistens gjenstand og andre forhold, bestemmer at voldgiftsreglene skal anvendes. I sistnevnte tilfelle skal SCC også avgjøre om voldgiftsnemnda skal bestå av en eller tre voldgiftsdommere.

Partene er enige om, uten tidsbegrensning, å ikke avsløre eksistensen eller innholdet av voldgift i forbindelse med denne avtalen eller informasjon om forhandlinger, voldgift eller mekling i forbindelse med denne. Det som er fastsatt i dette punkt, gjelder ikke med mindre annet følger av lov, annen forfatning, fullmaktsbud, børsregler eller god sedvane på aksjemarkedet eller på annen måte kreves for fullbyrdelse av dommen.