Kjopsvilkår online

Länna Möbler generelle vilkår og betingelser for forbrukere og bedriftkunder (e-handel)

Når du handler hos oss på Länna Möbler (definert nedenfor), godtar du våre generelle kjøpsbetingelser (" Generelle vilkår og betingelser" ). Det er derfor viktig at du leser disse vilkårene og betingelsene nøye før du fullfører kjøpet. I den påfølgende delen vil du få informasjon om hva som gjelder når du som forbruker eller bedriftskunde handler på vår nettside www.lanna.no eller gjennom vår kundeservice. Du som kunde er selvsagt det viktigste vi har og vi ønsker derfor å gjøre våre vilkår så gunstige for deg som mulig.

Merk at vilkårene kan variere avhengig av om du er forbruker- eller bedriftskunde.

Allmene vilkår

Denne nettsiden er levert av Länna Möbler AB ("Länna Möbler"). Betegnelsene "vi, våre, oss" refererer til Länna Möbler.

Disse Generelle vilkårene gjelder når du som kunde kjøper fra et hvilket som helst selskap innenfor Nordiska Galleriet Group (se mer under overskriften Bedriftsinformasjon) på www.lanna.no eller ved å legge inn en bestilling via vår kundeservice.

For å bestille på www.lanna.no eller gjennom vår kundeservice må du være fylt 18 år. Ved å legge inn din bestilling godtar du våre generelle vilkår og betingelser og bekrefter at informasjonen du har gitt om deg selv er gyldig.

Har du spørsmål eller trenger hjelp til bestilling, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice.

Kundeservice

contactUs

email:

phoneNumber:

21 60 78 70

openingHours

Mon-Fre: 09:00 - 17:00

Sat-Sun: closed

Firmainformation

Länna Möbler AB (del av Nordiska Galleriet Group AB).
Gamla Nynäsvägen 606142 51 Skogås
Organisasjonsnummer: 556311-2936

Kjøpsavtale

En kjøpsavtale inngås mellom deg som kunde (forbruker eller bedriftskunde) og Länna Möbler (bedriftseier) når du har mottatt en ordrebekreftelse fra oss etter at du har lagt inn din bestilling. Ordrebekreftelsen betyr at vi har akseptert bestillingen og at det er oppstått en bindende kjøpskontrakt.

Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner inkludert norsk mva for privatpersoner. Merverdiavgiftssatsen kan variere mellom ulike produktgrupper, men er vanligvis 25%. Eventuelle fraktkostnader kommer i tillegg avhengig av hvilket fraktalternativ du velger når du gjennomfører kjøpet. Se mer under overskriften "Frakt & levering" nedenfor.

Andre tilleggsgebyrer vedtatt av myndigheter, f.eks. tollgebyrer, betales alltid av deg som kunde.

Dersom du er bedriftskunde og har mottatt tilbud fra Länna Möbler, gjelder det tilbudet i 30 dager med mindre annet er oppgitt.

Reservasjoner

Vi tar forbehold om mulige trykkfeil i pris- og produktinformasjon eller i annen kommunikasjon. Vi forbeholder oss retten til fortløpende å endre informasjon og priser på alle varer i vårt sortiment og i ettertid korrigere feilpriser uten forhåndsvarsel. Vi tar forbehold om prisjusteringer, sluttsalg, lagerforskjeller, tekniske problemer, endringer i tekniske spesifikasjoner og mulige trykkfeil på vår nettside eller i våre annonser. Vi forbeholder oss retten til å kansellere feilbestillinger. Alle kampanjer er gyldige så lenge lageret rekker, med mindre annet er spesifisert i beskrivelsen. På grunn av det faktum at forskjellige skjermer og skjerminnstillinger kan påvirke fargegjengivelsen, kan vi ikke garantere at prøver og bilder på nettsiden vår gjenspeiler varens eksakte utseende og tilstand. Fargegjengivelsen kan variere mellom bilde og virkelighet, og for produktprøver kan prøven kun være veiledende. Prøvebiter av naturmaterialer og spesielt stein med marmorering kan skille mer eller mindre mellom ulike materialstykker.

Prismatching

Å tilby design til riktig pris er en viktig del av vår filosofi, derfor tilbyr vi full prisgaranti. Opplegget er enkelt – hvis du finner samme produkt til en lavere pris hos en annen forhandler, matcher vi prisen.

  • Vi prismatcher mot alle autoriserte forhandlere i Skandinavia.

  • Vi må kunne verifisere at varen er ekte og i nøyaktig samme utførelse (størrelse, materiale, farge osv.).

  • Vi matcher totalprisen inkludert tilsvarende fraktalternativ.

  • Prisen hos den andre forhandleren må være aktuell.

  • Produktet kan ikke være en del av et lagersalg og heller ikke være et utstillingsprodukt.

  • Produktet må være på lager hos forhandleren.

  • Gyldig grunnlag kan være for eksempel et aktuelt tilbud eller en lenke til forhandlerens nettside hvor prisen fremgår. En innlimt e-post godtas ikke, original e-post må videresendes.

  • Du kan ikke prismatch en allerede lagt bestilling. Sørg derfor for å kontakte oss for å matche prisen før du gjennomfører kjøpet.

  • Prismatch kan ikke kombineres med andre tilbud eller kampanjer.

Vi forbeholder oss retten til å avslå en forespørsel om prismatch dersom vilkårene ovenfor ikke er oppfylt.

Innbetaling

Forbrukere

Når du legger inn en bestilling på nettsiden vår, kan du velge å betale direkte med kort (Visa/Mastercard/American Express), eller gjennom Klarna via direktebetaling, faktura (14 dager), eller delbetaling. Ved betaling via Klarna, se deres vilkår og betingelser, som du finner på www.klarna.com/no/vilkar/.

Når du bestiller via vår kundeservice på telefon eller e-post, kan du velge å betale via Klarna med faktura (14 dager), delbetaling eller direktebetaling.

Når du legger inn en bestilling gjennom vår kundeservice for en tilpasset vare som vi ikke har på lager, er det en spesialbestilling. For bestillinger over 10 000kr må du betale en forskuddsbetaling tilsvarende 50% av den totale ordreverdien før vi aktiverer bestillingen og bestiller varene dine fra leverandøren. For spesialbestillinger under 10 000kr, bruker vi i stedet forskuddsbetaling.

En ordrebekreftelse sendes til deg av din selger på e-post. Ordrebekreftelsen er ditt kjøpsbevis, som du kanskje må fremvise ved levering av varene dine eller ved klage. Endelig betaling av bestillingen må skje før levering. Med unntak av forskuddsbetaling eller forskuddsbetaling, trekkes ikke beløpet før bestillingen din er sendt. Du kan også betale hele beløpet på en gang.

Bedriftskunder

For bedriftskunder tilbyr vi følgende betalingsalternativer. Forhåndsfaktura: 100% av ordrebeløpet må være tilgjengelig for oss før vi kjøper bestilte varer eller sender ut lagervarer.

Forskuddsbetaling med forhåndsfaktura: 50% av bestillingsbeløpet må være tilgjengelig for oss før vi kjøper bestillingsvarer eller sender ut lagervarer, og de resterende 50% av bestillingsbeløpet må være tilgjengelig for oss senest før levering.

Faktura: Faktura sendes ut sammen med varelevering. Normal betalingstid er 15 dager fra fakturadato. Dersom leveransen er delt opp i flere delleveranser, skal det betales a conto i forhold til leverte varer. Dersom det er uklarheter angående fakturabeløpet på leverte varer, må i stedet 90% av ordrebeløpet betales innen 15 dager etter første dellevering.

Bedriftskundens betalingsansvar etter disse betingelsene kan ikke overføres uten skriftlig samtykke fra Länna Möbler. Länna Möbler har rett til å kreve forskuddsbetaling, forkorte betalingsfristen eller begjære umiddelbar likvidasjon for hele gjenstående krav dersom dette er begrunnet med endringer i kjøpers betalingsevne. Selger har rett til å holde tilbake sikkerheten inntil kjøper har betalt siste betaling. Dersom leveringen blir forsinket som følge av dette, forlenges avtalt leveringstid tilsvarende. Umiddelbart etter at Selger har mottatt sluttbetaling, skal sikkerheten returneres til Kjøper.

Orderbekreftelse

Når du har lagt inn en bestilling sendes en ordrebekreftelse til den e-postadressen du oppga ved kjøp, som bekrefter at vi har mottatt bestillingen din. Denne ordrebekreftelsen fungerer også som din kvittering, og vi anbefaler å lagre bekreftelsen ettersom du kan trenge den i tilfelle kontakt med vår kundeservice. Vi forbeholder oss retten til å endre bestillingen din innen én (1) virkedag etter mottak av ordrebekreftelsen. Eventuelle endringer kan medføre ekstra kostnader.

Leveringstider

I høytrykkssesonger kan leveringstidene for våre produkter øke. Leveringstidene kan også variere i løpet av året og variere mellom ulike produkter og merker. I perioder med høyt trykk på fabrikkene pleier leveringstiden å være lengre enn normalt. Sommer- og juletider kan også påvirke leveringstidene da enkelte fabrikker er stengt i perioder. Vi kan derfor aldri garantere leveringstider da leveringstider vanligvis er utenfor vår kontroll. For bestilte varer (varer som vi ikke lagerfører selv) er leveringstiden som regel lengre enn vanlig. Leveringstidene vi kommuniserer på nettsiden vår er anslag fra våre leverandører og kan derfor endres. Dette er fordi bestillingsvare først produseres på bestilling og basert på dine eventuelle spesifikke ønsker (f.eks. et utvalgt stoff på en sofa eller lignende). Det er først etter at våre leverandørers fabrikker har mottatt bestillingen din at de kan komme tilbake til oss med en omtrentlig leveringstid. Vi vil oppdatere deg fortløpende om endringer i leveringstiden for din bestilling. Hvis du ønsker å endre din allerede innlagte bestilling (hvis mulig), kan dette også påvirke leveringstiden. Når bestillingen din er fullført og bekreftet av vår leverandør, vil vi kontakte deg angående estimert leveringsuke for din spesifikke bestilling. Vær imidlertid oppmerksom på at selv denne leveringsuken kan endres.

Vi prøver i størst mulig grad å levere bestillingen din i fellesskap og, med mindre annet er avtalt, anvender vi "prinsippet om lengste leveringstid". Dette betyr at dersom bestillingen din inneholder varer med ulik leveringstid, vil vi ta utgangspunkt i varene med lengst leveringstid og prøve å kontrollere leveringstiden på alle varer til vårt lager i henhold til den. Levering skjer når alle varer på bestillingen er ankommet vårt lager. Dersom Länna Möbler arrangerer delleveranser av din bestilling etter din forespørsel, kan det oppstå ekstra kostnader (i tillegg til det opprinnelige tilbudet). Länna Möbler forbeholder seg retten til å belaste deg for slike ekstra leveringstider. Vi tar forbehold om mulige forsinkelser i produksjon fra leverandører, eller forsinkelser hos speditører. Dette er forhold som vi ikke kan påvirke. Men vi tilstreber naturligvis alltid at du som kunde skal motta varene dine innenfor spesifisert estimert rekkevidde.

Spesielle bestemmelser for bedriftskunder

Eiendomsforbehold

Alle varer forblir Länna Möblers' eiendom inntil full betaling har funnet sted. I tilfelle overtakelse avgjør Länna Möblers hvilke deler av leveransen som ikke er betalt. Kjøperen forplikter seg til å holde varene forsikret til fordel for eieren.

Informasjon til forbrukere om angrerett og retur

Vær oppmerksom på at angreretten etter denne paragrafen ikke gjelder for bedriftskunder.

I henhold til fjernavtaleloven har du som forbruker rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene dine. Vi tilbyr imidlertid 100 dagers angrerett fra leveringstidspunktet når du handler på www.lanna.no. Angreretten gjelder under forutsetning av at varen din ikke er spesialbestilt spesielt for deg eller at du har brukt/montert produktet. Alle unntak fra angreretten fremkommer under overskriften "Unntak fra angreretten".

Dersom en vare ikke er en bestillingsvare, er den alltid omfattet av angreretten. For at angreretten skal gjelde må varen sendes tilbake i uendret stand og i uskadet originalemballasje sammen med emballasjen den kom i. Varen må ikke være brukt. Det er derfor viktig at du åpner pakken din forsiktig slik at ikke emballasjen eller produktet blir skadet. I tilfeller hvor produktet er forseglet, skal det være ubrutt og produktet skal ikke ha vært montert. Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, vennligst kontakt vår kundeservice før du returnerer en vare.

For mindre forsendelser, f.eks. detaljer og mindre bord- og vegglamper eller lignende hvor pakken veier maks 10 kg og/eller er maks 150 cm lang på hver side, tilbyr vi gratis retur gjennom Bring. Det gjelder selvfølgelig fortsatt at varen din må være underlagt angrerett i henhold til våre generelle vilkår og betingelser. Dersom du ønsker å returnere en slik mindre vare, vennligst kontakt vår kundeservice for å få tilsendt en forhåndsbetalt returseddel og følgeseddel på e-post med instruksjoner om hvordan du går frem for å returnere varen. Du må skrive ut følgeseddelen og legge den i pakken sammen med produktet, og returseddelen skal teipes på utsiden av pakken. Du leverer deretter returforsendelsen til din nærmeste Bring-agent.

Retur av mellomstore pakker, f.eks. en spisebordsstol, gulv- eller taklampe eller lignende der pakken veier mer enn 10 kg eller er mer enn 150 cm lang på hver side kan returneres gjennom Bring hjemlevering eller agent avhengig av sted. Returforsendelsen bestilles til samme adresse som leveringen ble gjort til. Hvis du ønsker å returnere en pakke, vennligst kontakt vår kundeservice for å få tilsendt en returseddel og følgeseddel på e-post sammen med ytterligere instruksjoner om hvordan du skal gå frem for å bestille henting. Du skriver ut følgeseddelen og legger den i pakken med produktet, og returseddelen skal teipes på utsiden av pakken. Det gjelder selvsagt fortsatt at varen din må være underlagt angrerett i henhold til våre kjøpsvilkår.

Du er ansvarlig for varen til vi mottar returen. Det er derfor viktig at produktet ikke blir skadet under frakt. Pakk derfor pakken nøye. Du er ansvarlig for eventuelle skader under transport når varen sendes tilbake til oss. Vi anbefaler å sende sporbare pakker for din egen sikkerhet. Merk at returen må sendes direkte til vårt lager, ikke til et postombud. Ta kontakt med ditt nærmeste postombud for mer informasjon. Hvis du har spørsmål angående angre-/returretten, vennligst kontakt vår kundeservice. Du som kunde er ansvarlig for fraktkostnader og ekspedisjonsgebyrer for returforsendelsen dersom du ikke har kontaktet oss tidligere for å motta en forhåndsbetalt returseddel.

Unntak fra angreretten

Unntak fra angreretten er dersom varen din er en bestillingsvare, dvs. den er spesialbestilt kun for deg og/eller produsert etter dine spesifikke ønsker. Hvis varen din er definert som "laget på bestilling", betyr det per definisjon at den er spesialbestilt og produsert i henhold til din bestilling. Alle varer som omtales som "bestillingsvarer" omfattes derfor ikke av angreretten med mindre annet er avtalt.

På leveringstidspunktet kan du som kunde selvsagt inspisere produktet for å fastslå dets tilstand og funksjon, men dersom du har brukt eller satt sammen produktet og kastet eller ødelagt originalemballasjen, gjelder ikke angreretten. Det er derfor viktig at du åpner pakken din forsiktig slik at emballasjen eller produktet ikke blir skadet. I tilfeller hvor produktet er forseglet, skal det være ubrutt og produktet skal ikke ha vært montert. Angreretten gjelder kun for forbrukere, ikke for bedriftskunder.

Har du spørsmål angående angre- eller returrett er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice.

Kundeservice

contactUs

email:

phoneNumber:

21 60 78 70

openingHours

Mon-Fre: 09:00 - 17:00

Sat-Sun: closed

Refusjon

Ved avbestilt kjøp refunderer vi samme beløp som du som kunde betalte for varen minus eventuelle returkostnader og eventuelt prisavslag. Vi tar et returgebyr på 69 kr for mindre pakker og 495 kr for store eller klumpete pakker. Gebyret trekkes automatisk fra refusjonen din. Det kan ta opptil 14 dager fra den dagen du informerte oss om din beslutning om å utøve angreretten. Vi har rett til å holde tilbake refusjonen til vi endelig har mottatt varen. Länna Möbler forbeholder seg retten til å vente med refusjon til vi har mottatt varen eller du har kunnet bevise at varen er sendt tilbake til oss. Tilbakebetalingen skjer via samme betalingsmåte som ble benyttet ved kjøpet, med mindre annet er avtalt.

Dersom det viser seg når vi har fått varen tilbake at den har gått ned i verdi fordi du har brukt den eller håndtert den i større grad enn det som er nødvendig for å fastslå varens egenskaper og funksjon, har vi rett til å gjøre fradrag for dette fra refusjonsbeløpet.

Dersom du brukte betalingsalternativet faktura eller delbetaling gjennom Klarna, er det viktig at du betaler fakturaen for å unngå mulige purregebyrer. Beløpet refunderes når vi har mottatt og registrert returen til vårt nettlager.

Frakt og levering

Frakt og levering

Fraktmetodene som tilbys varierer avhengig av hvor stor bestillingen din er og hvor du befinner deg i Norge. Store møbler kan leveres på pall av en utvalgt speditør. For bestillinger som sendes som brev eller pakke til utleveringssted, tilbyr vi gratis frakt på bestillinger over 1 000 kr. For større forsendelser med hjemlevering tilbyr vi gratis frakt på bestillinger over 3 000 kr.

Følgende gjelder for Norge

Hjemlevering skjer med vår samarbeidspartner Posten/Bring, som leverer hverdager på dagtid. Så snart varene dine er betalt og klare for levering, sender vi dem fra oss. Du ønsker å bli kontaktet av Posten/Bring for å bestille hjemlevering. Varene leveres fraktfritt til partikant/kantstein (ingen levering) ved ordre over 1000 kr*. Hjemlevering av plasskrevende varer er gratis til tomt/vegkant (ikke henting) for bestillinger over 3000 kr.* For utvalgte postnummer 7740-9999 beregnes fraktkostnaden separat og vises i kassen før bestillingen bekreftes.

Postombudet og pakken som leveres hjem kan velges for små til mellomstore pakker. Ulike leveringssteder kan ha ulike begrensninger på størrelsen på pakkene. Dersom forsendelsen er for stor for ditt leveringssted, oppdateres leveringsmåten automatisk til Posten/Bring Hjemlevering (dagtid).

Kontakt er vanligvis via SMS. Ikke glem å ta med legitimasjon til postkontoret for henting av pakker.

Fraktmetoder og fraktkostnader varierer avhengig av omfanget av bestillingen og leveringsadressen. Merk at ikke alle leveringsmetoder nødvendigvis er mulige for din spesifikke bestilling. Vi tilbyr vanligvis følgende fraktalternativer for våre bedriftskunder:

  • levering inkl. inn, utpakking og montering,

  • levering inkl. bringe inn og pakke bort,

  • levering inkl. bære inn,

  • levering til oppgitt adresse (ikke henting), og

  • hente selv på vårt eksterne lager.

For prosjektleveranser benyttes fraktalternativet "Frakt tilkommer", som betyr at frakt faktureres først når bestillingen er endelig levert.

Vi anbefaler levering med innlevering og montering for å sikre at varen håndteres riktig og ikke skades. Ved montering og montering forplikter Länna Möbler seg til å utføre dette fagmessig på adressen oppgitt av kjøper. Kjøper er imidlertid forpliktet til å sørge for følgende:

  • at adkomstveier er farbare, ev hindringer som andre møbler flyttet,

  • det muligens heiser er tilgjengelig,

  • at lagerplasser og utpakkingslokaler er tilgjengelige,

  • at annet arbeid ikke hindrer eller kompliserer installasjonen,

  • at lokalene er rengjort før levering og montering,

  • at Länna Möbler har fri tilgang til strøm og lys gjennom hele installasjonsperioden, samt

  • at lokaler og lagerarealer i installasjonsperioden er låst på en betryggende måte og nøkler er tilgjengelige.

Dersom levering eller montering hindres eller forsinkes fordi kjøper ikke har overholdt ovenstående, har Länna Möbler rett til å belaste kjøper for eventuelle kostnader som påløper som følge av dette. Länna Möbler har videre rett til å belaste kjøper for eventuelle merkostnader som oppstår ved at utførelse av lokalet avviker fra de fremlagte dokumenter på en slik måte at monterings- og monteringsarbeid vanskeliggjøres eller fordyres.

Vi er ikke ansvarlige for skader på leverte varer dersom de er forårsaket av unormal fuktighet eller temperaturendringer i kjøpers lokaler. Dersom utførelsen av lokalet avviker fra de fremlagte dokumenter på en slik måte at monterings- og monteringsarbeid vanskeliggjøres eller fordyres, har Länna Möbler rett til å belaste kjøper for eventuelle merkostnader som påløper. Å trekke ut og koble til strøm, vann, avløp eller lignende ledninger er ikke en del av vårt engasjement. Vi monterer heller ikke lysarmaturer eller gjør elektriske installasjoner.

Dersom du ber om endringer i eller tillegg til avtalt eller allerede utført arbeid, må kostnaden avtales og bekreftes skriftlig før arbeidet starter. Kjøper er ansvarlig for tyveri og skade på stedet som, uten å være forårsaket av selger eller dennes personale, rammer leverte varer og verktøy beregnet for leveransen.

Levering utenfor Norge

For levering til resten av verden gjør vi vårt ytterste for å kunne imøtekomme forespørsler om levering og montering. Kontakt oss for mer informasjon og bestilling. Ved levering utenfor Norge kan det komme eventuelle kostnader for innførsel og tollgebyrer som betales av kjøper.

Endring av leveringsadresse

Mobil BankID kreves for å endre adresse. Etter at forsendelsen har forlatt vårt lager, kan vi ikke oppdatere leveringsadressen. Ved frakt med Bring er det mulig å oppdatere leveringsadressen mot en kostnad på 200kr.

Bedriftskunder kan oppdatere leveringsadressen til varen har forlatt vårt lager. Kontakt oss umiddelbart dersom du ønsker å endre leveringsadressen.

Mottak av levering og uavhentede pakker

Som kunde er du ansvarlig for at det er en mottaker som kan motta, bekrefte og inspisere leveransen til avtalt leveringstid. Dersom personen ikke er tilgjengelig for å motta leveransen, vil dette medføre kostnader som vi forbeholder oss retten til å belaste deg for. Disse kostnadene kan for eksempel oppstå dersom personen ikke var tilgjengelig for å motta leveransen, ikke kunne nås på oppgitt telefonnummer, oppga feil informasjon om navn, adresse eller kontaktinformasjon, eller nektet å motta leveransen uten gyldig grunn . Ved bompenger tilkommer en kostnad på minst 690kr, avhengig av størrelsen på bestillingen.

Dersom en ordre levert til et hentested ikke blir hentet, oppstår det også kostnader. Ved levering til et hentested forblir forsendelsen hos postagenten i 7 dager før den sendes tilbake til vårt lager. Ved uavhentede pakker som returneres til oss, tar vi et gebyr på 200kr,- som trekkes direkte fra beløpet som eventuelt refunderes. Dersom varen din ikke er omfattet av angreretten eller ikke er godkjent for retur av oss, vil vi kontakte deg for et nytt leveringsforsøk.

Transportskader

Vi er ansvarlige for skader som oppstår under transport eller levering til deg som kunde. Når du mottar leveringen din, er det ditt ansvar å inspisere pakken for skade før du signerer følgeseddelen. Sjekk alltid forsendelsen nøye umiddelbart etter levering. Kontroller ytre og indre emballasje og kartonger eller annen emballasje som varene kom i. Er pakken eller varene dine skadet, skal dette noteres direkte på følgeseddelen og dokumenteres med bilder og tekst.

Ansvaret for varens tilstand går over til deg når vi har levert varene til den leveringsadressen du har oppgitt. Ved hentekjøp, når du henter varen fra vårt lager, overføres ansvaret i stedet for varen eller varene umiddelbart når du henter dem. Dersom du har mottatt en leveranse hvor emballasjen eller produktet er skadet, er det viktig at du dokumenterer dette i tekst og bilde med en gang. Ta et bilde av følgende: 1) ytre og indre emballasje, 2) medfølgende fraktregning fra transportøren, og 3) varen du mottok. Beskriv din sak og send bildene på e-post til vår kundeservice for bedriftskunder, så snart du kan (innen 24 timer). Dette hjelper oss å behandle saken din raskere. Ta vare på originalemballasjen som produktet kom i. Produktet må ikke brukes inntil videre.

Kundeservice

contactUs

email:

phoneNumber:

21 60 78 70

openingHours

Mon-Fre: 09:00 - 17:00

Sat-Sun: closed

For bedriftskunder kan Länna Möbler forplikte seg til å skaffe spesialtransport for egen regning eller for kjøpers regning (som ikke er Länna Möblers normalt benyttede fraktselskap). For slike leveranser bærer kjøperen alltid risikoen under transporten, i henhold til det avtalte transportselskapets vilkår og betingelser. Dersom det er mistanke om skade under slik transport, skal kjøper melde dette til transportselskapet umiddelbart og innen angitt tid. Eventuelle erstatningskrav for slik transportskade kan ikke rettes til Länna Möbler, men kun til transportselskapet.

Klage

Forbrukere

I henhold til forbrukerkjøpsloven har du som kunde rett til å klage på en mangel ved en vare i inntil 2 år fra datoen du mottok varen, dersom mangelen er en fabrikasjonsfeil. Dersom produktet er av en slik karakter at det ved normal bruk er tenkt brukt i vesentlig lengre tid, er fristen i stedet 5 år. Reklamasjonsretten gjelder originale feil, det vil si ikke feil som er oppstått som følge av uforsiktig håndtering, håndteringsfeil, slitasje eller manglende overholdelse av pleieanvisninger.

Reklamasjon på en synlig feil må fremsettes umiddelbart når du oppdager feilen eller innen rimelig tid. En reklamasjon innen to måneder fra du oppdaget feilen anses alltid for å være fremsatt innen rimelig tid. Länna Möbler er ikke ansvarlig for mangler ved varene som er oppstått som følge av uforsiktig håndtering eller manglende overholdelse av pleieanvisninger. Emballasje skal lagres og dokumenteres. Hvis du ønsker å klage på et produkt, kontakt vår klageavdeling. For å lette behandlingen av din sak ber vi deg sende kvitterings-/bestillingsnummer, navn og kontaktinformasjon, hvilken artikkel det gjelder, bilder av feilen og en kort beskrivelse til oss via kontaktskjemaet.

Bedriftskunder

I følge kjøpsloven har bedriftskunder rett til å klage på mangler ved et produkt i inntil 2 år fra dato for mottak av produktet. Skulle en levert vare vise seg å ha en feil som Länna Möbler er ansvarlig for, må du innen 6 dager fra du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen gi oss beskjed skriftlig. Skyldes feilen Länna Möbler, vil vi etter eget skjønn utbedre feilen enten ved å reparere feilen eller bytte varen. Vi har ingen forpliktelse til å yte erstatning eller på annen måte kompensere deg for kostnader som kan oppstå på grunn av feilen. Leverte varer kan ikke returneres uten forhåndsgodkjenning fra Länna Möbler.

Länna Möbler er ikke ansvarlig for feil som har oppstått som følge av uforsiktig håndtering, håndteringsfeil, slitasje, manglende overholdelse av pleieanvisninger, eller dersom feilen har oppstått på annen måte som ikke skyldes Länna Möbler.

Ønsker du å annonsere et produkt, vennligst kontakt oss. For å lette behandlingen av din sak ber vi deg skrive bestillingsnummer, navn og kontaktinformasjon, hvilken post det gjelder, samt sende bilder av feilen og en kort beskrivelse av saken.

Naturlige materiale

Mange av varene vi selger er laget av naturlige materialer som stein, tre, lær, metall med mer. Naturmaterialer varierer ofte i utseende, størrelse og struktur fra gjenstand til gjenstand, noe som er helt naturlig. Dette inkluderer blant annet kvister, korn, fargevariasjoner, strukturforskjeller, marmorering, kalkstein, sandgroper, merker og arr i naturskinn med mer. Disse naturlige variasjonene er egenskaper som designeren ofte har til hensikt å opprettholde eller på annen måte forbedre som en del av designet og utgjør ikke gyldig reklamasjonsgrunnlag.

For at naturmaterialer skal holde god kvalitet over tid, må pleierådene som vi gir ved kjøp og på nettsiden følges. Ved skader og slitasje som følge av å ikke følge dette rådet, forbeholder Länna Möbler seg retten til å avslå en klage.

Kansellere et kjøp av bestilte varer

Dersom du ønsker å kansellere en allerede gjennomført bestilling på en spesialbestillingsvare, hjelper vi deg selvsagt med å heve kjøpet i den grad vi kan. Vennligst kontakt oss så snart som mulig hvis du ønsker å kansellere en bestilling. Dette bør gjøres innen 24 timer fra bestillingstidspunktet for å sikre at vi ikke har hatt tid til å videresende spesialbestillingen din til leverandøren. I enkelte unntakstilfeller kan det være mulig å heve kjøpet også etter 24 timer, men da kun under forutsetning av at vi igjen kan heve kjøpet hos leverandøren, noe vi ikke kan garantere. Dersom det medfører kostnader for oss å kansellere bestillingen etter at produktet har begynt å produseres, forbeholder vi oss retten til å trekke fra det refunderte beløpet, f.eks. ved å holde hele eller deler av forskuddsbetalingen betalt.

Vi garanterer ikke leveringstider, men formidler kun leverandørens omtrentlige leveringstider. Leveringstidene varierer og er basert på hvor mye en leverandør må gjøre på sin fabrikk til enhver tid. At leveringen tok lengre tid enn beregnet er vanligvis ikke en akseptabel grunn til å heve et kjøp.

Force majeure

Vi vil alltid gjøre alt som står i vår makt for at du som kunde skal få varen din levert. Länna Möbler kan imidlertid ikke ta ansvar for forsinkelser som følge av ekstraordinære hendelser eller omstendigheter utenfor vår kontroll og som vi ikke med rimelighet kunne forutse eller overvinne uten betydelige økonomiske tap. Dette inkluderer blant annet naturkatastrofer, streik, krig, bråk, blokade, inngrep fra offentlig myndighet, brann, eksplosjon, boikott og andre force majeure-lignende forhold som påvirker forsinkelser hos leverandører og/eller levering.

Sikkerhet

www.lanna.no er kryptert med Verisign 256-bit SSL-beskyttelse, som er synlig i URL-feltet, som beskytter deg mot usikker håndtering av personopplysninger.

For debet- og kredittkort bruker vi Klarna. Når du handler hos oss, blir du overført til en kryptert sikker side hvor betalingen finner sted. Ingen kontodetaljer eller personopplysninger lagres av oss. Kortbetalingene dekkes av sikkerhetsstandarden 3D-Secure, som er en sikkerhetsstandard utviklet av VISA og Mastercard for å sikre trygge betalinger over internett.

Spesielle kjøpbetingelser ved kjøp av outletvaror

Når du som kunde kjøper et outletprodukt, gjelder visse spesielle betingelser.

Outletvarer kan for eksempel være; brukt, retur, defekt på ulike måter, overskuddslager eller skilteksemplarer. Prisen er kraftig redusert for å kompensere for varens tilstand. Mulige feil kan for eksempel være at varen er skitten, riper eller har et annet merke. Men produktet kan fortsatt være i ny stand og komme i uemballert emballasje. Alle outlet varer selges som de er. Du som kunde har undersøkelsesplikt og vi anbefaler derfor at du kommer innom og ser produktet i vår butikk eller på vårt lager dersom du har mulighet. Vi har et begrenset antall av hver vare og tilbudet varierer. Førstemann til mølla gjelder alltid. Vi tar forbehold om eventuelle sluttsalg, lagerforskjeller og tekniske feil og forbeholder oss retten til å rette dette i etterkant.

Åpent kjøp eller bytterett gjelder ikke for outletvarer kjøpt i butikk.

Tvister

Forbrukere

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøper kontakte Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no. EU-kommisjonens klageportal kan også brukes dersom du ønsker å sende inn en klage. Det er spesielt aktuelt hvis du er forbruker som bor i et annet EU-land. Klagen innleveres her: http://ec.europa.eu/odr.

Bedriftskunder

Tvister som oppstår fra disse generelle vilkårene og betingelsene skal endelig avgjøres ved voldgift administrert av Stockholms Handelskammers voldgiftsinstitutt (" SCC "). Setet for voldgiften skal være Gøteborg. Saksspråket skal være svensk. Svensk materiell lov skal gjelde for disse generelle vilkårene. Regler for forenklet voldgift skal anvendes med mindre SCC, tatt i betraktning sakens vanskelighetsgrad, verdien av tvistens gjenstand og andre forhold, bestemmer at voldgiftsreglene skal anvendes. I sistnevnte tilfelle skal SCC også avgjøre om voldgiftsnemnda skal bestå av en eller tre voldgiftsdommere.

Partene er enige om, uten tidsbegrensning, å ikke avsløre eksistensen eller innholdet av voldgift i forbindelse med denne avtalen eller informasjon om forhandlinger, voldgift eller mekling i forbindelse med denne. Det som er fastsatt i dette punkt, gjelder ikke med mindre annet følger av lov, annen forfatning, fullmaktsbud, børsregler eller god sedvane på aksjemarkedet eller på annen måte kreves for fullbyrdelse av dommen.