På 1930-tallet hadde de tre arkitektene Juan Kurchan, Jorge Ferrari Hardoy og Antonio Bonet en visjon om en modernisert versjon av «La Tripolina», en stol designet allerede i 1877...
Juan Kurchan og Jorge Ferrari Hardoy, to unge arkitekter, kom tilbake til Buenos Aires på slutten av 1930-tallet etter flere år i utlandet. Med seg hadde de Antonio Bonet I Castellana, en katalansk kollega og venn som de hadde arbeidet sammen med på Le Corbusiers tegnestue i Paris. Sammen hadde de tre en klar visjon om en moderne versjon av "La Tripolina", en stol som ble designet i 1877. I desember 1938 ble visjonen realisert, og deres versjon av stolen sto ferdig. Rammen var laget av massivt stål (12 mm), og setet var laget av kraftig lær. Skinnsetene ble håndlaget av Cuatrini, en berømt sadelmaker som arbeidet for det ledende polosadelmakeriet Rossi & Caruso.
Det ble bare produsert noen få eksemplarer. Til tross for en rekke priser forble stolene usolgte i butikken i Buenos Aires. Til slutt havnet to av dem i USA. En av disse to kan fortsatt beundres på Museum of Modern Art i New York.
Noen år etter andre verdenskrig ble en ny utgave av designtrioens stol ferdigstilt. Det opprinnelige navnet "BKF" (initialene til de tre designerne) ble etter hvert endret til "The Butterfly Chair" eller "The Bat". Masseproduksjonen startet for alvor på 50- og 60-tallet. I tiårene som fulgte ble flaggermusstolen en favoritt, særlig blant den yngre generasjonen, takket være den avslappede sittestillingen den innbyr til.
Takket være Cuero Design og deres mer enn 25 år lange erfaring i lærbransjen er den mytiske lenestolen tilbake under navnet "Mariposa" i nye versjoner som nå produseres i Sverige.